Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
internetového obchodu emszero.sk
(spoločnosti RationalFans sro)
ZHRNUTIE OBCHODNÝCH PODMIENOK
Internetový obchod na adrese http://www.emszero.sk prevádzkuje obchodná spoločnosť RationalFans sro,
so sídlom Za farou 43a, 664 41 Troubsko, IČO 07353171, zapísaná v obchodnom registri, ktorý vedie Krajský
súd v Brne, v oddiele C, vložke 107725, IČ DPH CZ07353171. Kontaktovať nás môžete na adrese nášho sídla,
na našom e-maile: emszero.sk@gmail.com
Akonáhle odošlete prostredníctvom internetového obchodu vašu objednávku, dôjde tým k uzavretiu kúpnej
zmluvy. Prijatie objednávky a uzavretie zmluvy vám potvrdíme e-mailom.
Platbu vykonajte do 7 dní od uzavretia zmluvy alebo neskôr v závislosti na vybranom spôsobe platby.
Ako spotrebiteľ (viď definície v čl. 1.2.2.1. obchodných podmienok) môžete od uzatvorenej zmluvy odstúpiť,
a to až do uplynutia 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V akých prípadoch nie je možné od zmluvy odstúpiť,
nájdete v plnom znení obchodných podmienok. My môžeme odstúpiť od uzavretej zmluvy až do okamihu,
kedy od nás prevezmete tovar, a to z dôvodov uvedených v plnom znení obchodných podmienok. Po odstúpení
od zmluvy nám tovar vrátite vrátane prípadných darčekov a bonusov, pokiaľ sme vám nejaké poskytli, na vaše
vlastné náklady, a to do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Peniaze vám vrátime do 14 dní od doručenia
odstúpenie, nie však skôr ako nám tovar vrátite alebo preukážete, že nám bol tovar odoslaný.
Vaše osobné údaje spracovávame v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Viac informácií nájdete
v našich Podmienkach ochrany osobných údajov.
Dostupné spôsoby dodania a platieb, ako aj prípadné obmedzenia s týmto súvisiace nájdete na našom
internetovom obchode na stránke Ako nakupovať. Vlastníkom sa stanete prevzatím tovaru; ak ste podnikateľom (pozri definície v čl.
1.2.2.3. obchodných podmienok) či nepodnikateľom (viď definície v čl. 1.2.2.2. obchodných podmienok), tak nie
však skôr, ako úplne zaplatíte celkovú cenu. Pokiaľ vám ako spotrebiteľovi bude dodaný poškodený tovar,
bezodkladne nás o tom informujte (najneskôr 48 hodín). V prípade, že poškodenie zistíte pri preberaní tovaru, informujte o škode aj
prepravcu a všetko riadne zdokumentujte. Pokiaľ vám ako podnikateľovi či nepodnikateľovi bude dodané poškodené
tovar, riešte škodu s prepravcom.
Ak ste spotrebiteľom, máte právo reklamovať vady, ktoré mal tovar pri jeho prevzatí a ktoré sa na tovar
prejavili do uplynutia 2 rokov od prevzatia tovaru. Ako presne tovar reklamovať a čo môžete v prípade reklamácie
žiadať, nájdete v Reklamačnom poriadku.
Ak nie ste spotrebiteľom (tj podnikateľ a nepodnikateľ), môžete reklamovať vady, ktoré boli na tovare
v okamihu, keď na vás prešlo nebezpečenstvo škody, a to reklamáciou bez zbytočného odkladu po tom, čo ste mohli
tovar prezrieť a vadu zistiť, najneskôr však do 6 mesiacov, v prípade skrytej vady do 2 rokov, od odovzdania
tovar. Vadu ste povinní reklamovať bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju zistili (tzn. do 48 hodín). Ako presne tovar
reklamovať a čo môžete v prípade reklamácie žiadať, nájdete v Reklamačnom poriadku.
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1. Pôsobnosť obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky upravujú uzatváranie zmlúv medzi nami ako
obchodníkom a vami ako zákazníkom prostredníctvom internetového obchodu a naše a vaše práva
a povinnosti zo zmlúv vyplývajúce. Súčasťou týchto obchodných podmienok sú tiež Podmienky ochrany
osobných údajov a Reklamačný poriadok. Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.1.2024
1.2. Používané pojmy. V našich obchodných podmienkach používame nasledujúce skratky:
1.2.1. My , čím sa rozumie obchodník, teda obchodná spoločnosť RationalFans sro , so sídlom Za farou 43a, 664
41 Troubsko, IČO 07353171, zapísaná v obchodnom registri, ktorý vedie Krajský súd v Brne, v oddiele C,
vložke 107725, IČ DPH CZ07353171.1.2.2. Vy , čím sa rozumie zákazník, teda druhá zmluvná strana odlišná od nás, ktorým môže byť jeden
z nasledujúcich subjektov:
1.2.2.1. Spotrebiteľ , Ktorým je človek (fyzická osoba) nekonajúci v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci
samostatného výkonu svojho povolania,
1.2.2.2. Nepodnikateľ , ktorým je právnická osoba nekonajúca v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci
samostatného výkonu svojho povolania,
1.2.2.3. Podnikateľ , Ktorým je človek (fyzická osoba) alebo právnická osoba konajúca v rámci svojej podnikateľskej
činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
1.2.3. Internetový obchod , teda naše webové rozhranie nachádzajúce sa na webovej adrese http://www.emszero.sk,
v ktorom si môžete prezrieť našu ponuku a objednať tovar z nášho sortimentu.
1.2.4. E-mail , teda elektronická pošta, ktorú je možné nás kontaktovať na e-mailovej adrese dostupnej na webovej stránke
adrese nášho internetového obchodu.
1.2.5. Telefón , pomocou ktorého je možné nás kontaktovať na telefónnom čísle dostupnom na webovej adrese nášho
internetového obchodu.
1.2.6. Zmluvy , ktorými sa rozumejú kúpne zmluvy uzatvárané medzi nami ako obchodníkom a vami ako
zákazníkom prostredníctvom internetového obchodu.
1.2.7. Občiansky zákonník , čím sa rozumie zákon č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.
1.2.8. Podmienky ochrany osobných údajov , kde nájdete informácie o spracovaní
osobných údajov a súvisiacich právach a povinnostiach, ktoré vyplývajú z príslušných právnych predpisov.
1.2.9. Reklamačný poriadok , kde nájdete informácie o právach z chybného plnenia.
a spôsobu ich uplatňovania (reklamáciu).
1.3. Vzťah obchodných podmienok k zmluve.
dojednania v zmluve majú prednosť pred znením obchodných podmienok.
1.4. Vzťah zmluvy a obchodných podmienok k právnym predpisom.
obchodnými podmienkami alebo zmluvou sa riadia právnymi predpismi Českej republiky, najmä občianskym
zákonníkom av prípade spotrebiteľov aj zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov. V prípade rozporu obchodných podmienok alebo zmluvy s právnym predpisom, ak sa nejedná.
o záležitosť, ktorú možno dojednaním upraviť odchylne, má prednosť právny predpis.
1.5. Oddeliteľnosť ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dojednaní.
obchodných podmienok a/alebo zmluvných dojednaní stane neplatným, neúčinným alebo sa k nemu nebude
prihliadať, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a/alebo zmluvných
dojednania.
1.6. Vzťahy s medzinárodným prvkom. Právne pomery medzi nami a vami sa v prípade prítomnosti medzinárodného
prvku riadi českým právom a na riešenie prípadných sporov sú príslušné české súdy. Dohovor OSN o zmluvách
o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor) sa nepoužije.
1.7. Spôsoby riešenia sťažností. Prípadné sťažnosti a spory medzi vami a nami je možné riešiť
1.7.1. emailom na e-mailovej adrese emszero.sk@gmail.com,
1.7.3. Ak ste spotrebiteľom, môžete riešiť spotrebiteľské spory plynúce zo zmluvy prostredníctvom návrhu na
mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov,
ktorým je: Česká obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát – oddelenie ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00
Praha, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Spotrebiteľ môže pre mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu
zo zmluvy uzavretej on-line využiť tiež platformu pre riešenie sporov online zriadenú Európskou komisiou
na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
1.8. Dozorné orgány. Nad našou činnosťou vykonávajú kontrolu a dozor štátne orgány Českej republiky, na ktoré je
možné sa v súlade právnymi predpismi, ktoré upravujú ich pôsobnosť a právomoci, obracať so svojimi
podnety. Orgány štátneho dozoru sú najmä:
1.8.1. Česká obchodná inšpekcia,
1.8.2. živnostenské úrady,
1.8.3. Úrad na ochranu osobných údajov,
1.8.4. krajskej hygienickej stanice.
1.9. Vylúčenie obchodných podmienok zákazníka. Tieto obchodné podmienky sa použijú výhradne; akékoľvek
použitie vašich obchodných podmienok pre vzťah upravený týmito obchodnými podmienkami a zmluvou je
vylúčené, a to aj vtedy, ak vykonáme dodanie objednaného tovaru bez akýchkoľvek výhrad. Ustanovenie § 1751 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa v rámci zmlúv a ďalších právnych rokovaní podľa týchto obchodných podmienok nepoužije.
- OBJEDNÁVANIE TOVARU A UZATVÁRANIE ZMLUV
2.1. Objednanie tovaru prostredníctvom internetového obchodu. Objednanie tovaru prostredníctvom
internetového obchodu vykonáte vybraním ponúkaného tovaru v požadovanom množstve, akosti a prevedení
a vložením tovaru do virtuálneho košíka. V prípade, že po pridaní vybraného tovaru do nákupného košíka
hodláte dokončiť svoju objednávku a túto nám následne odoslať, môžete kliknúť na ikonu košíka alebo tlačidlo
„Pokračovať do košíka“, pomocou ktorého budete presmerovaní na prehľad virtuálneho košíka. Následne
môžete kliknutím na tlačidlo „Pokračovať“ prejsť na stránku na zvolenie spôsobu dodania tovaru a platby.
Kliknutím na tlačidlo „Pokračovať“ budete ďalej presmerovaní na stránku pre vyplnenie požadovaných údajov
(najmä fakturačných a doručovacích), prípadne na prihlásenie sa do vášho zákazníckeho účtu, ak ste tak
ešte neurobili. K odoslaniu vašej objednávky dôjde pomocou tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“, čím
dôjde k uzavretiu zmluvy. Pred odoslaním objednávky vám bude umožnené skontrolovať a prípadne aj zmeniť
zadané údaje. Prijatie našej ponuky s dodatkom či odchýlkou nie je možné av takom prípade nedôjde
odoslaním objednávky na uzavretie zmluvy.
2.2. Zistenie a opravovanie chýb. V prípade, že v rámci procesu objednania tovaru podľa čl. 2.1. uvediete údaj, ktorý
internetový obchod vyhodnotí ako chybný (nesprávny) alebo bude niektorý z povinných údajov chýbať, systém
zvýrazní príslušné pole s chybným alebo chýbajúcim údajom červenou farbou, aby vás na túto skutočnosť
upozornil. Prípadné chyby vzniknuté pri zadávaní údajov (dát) v rámci procesu objednania tovaru podľa čl. 2.1.
môžete opraviť až do okamihu odoslania objednávky. Za správnosť vyplnených údajov v každom prípade
odpovedáte vy, keď internetový obchod vyhodnocuje iba formálnu správnosť uvedených údajov (tj či
zodpovedajú požadovanej forme), nie ich vecnú správnosť.
2.3. Potvrdenie prijatia objednávky. Úspešné prijatie vašej objednávky a uzavretie zmluvy vám potvrdíme na vašu
e-mailovú adresu zaslaním e-mailovej správy, ktorej súčasťou bude:
2.3.1. potvrdenie o uzavretí zmluvy a jej obsahu;
2.3.2. znenie týchto obchodných podmienok;
2.3.3.
2.3.4. Podmienky ochrany osobných údajov.
V prípade neúplnosti alebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme na jej doplnenie alebo vás upozorníme na
nemožnosť uzavretia zmluvy.
2.4. Drobné odlišnosti tovaru. Týmto si vás dovoľujeme upozorniť, že dodávaný tovar sa môže nadrobno
(nepodstatným spôsobom) líšiť od produktovej fotografie daného tovaru uvedené v internetovom obchode,
pričom takéto drobné odchýlky či odlišnosti, ktoré nemajú žiadny vplyv na vašu možnosť tovaru užívať, nie sú
dôvodom pre odstúpenie od zmluvy a/alebo pre uplatňovanie práv zo zodpovednosti za vady.
2.5. Jazyk a uchovávanie zmluvy. Zmluvy sa uzatvárajú v slovenskom jazyku. Uzatvorené zmluvy ukladáme pre
vlastnú potrebu, prístup k nim nie je možný, keď všetky relevantné informácie a údaje týkajúce sa uzavreté
zmluvy máte uvedené v potvrdení o prijatí objednávky.
- UZAVRETÉ ZMLUVY A ICH OBSAH
3.1. Zmena a zrušenie zmluvy. Uzatvorené zmluvy nie je možné jednostranne meniť či rušiť; robiť tak možno iba
na základe vzájomnej dohody, prípadne pokiaľ tak ustanovuje právny predpis alebo obchodné podmienky.
3.2. Obsah kúpnej zmluvy. Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy sme povinní dodať vám dohodnutým spôsobom
objednaný tovar a vy ste povinní si tovar prevziať a zaplatiť nám celkovú cenu, ktorá je tvorená cenou
objednaného tovaru, poplatkom za zvolený spôsob platby, náklady na dodanie tovaru a cenou prípadných ďalších
objednaných služieb.
3.3. Ochrana duševného vlastníctva. Pokiaľ vám na základe zmluvy dodávame tovar, ktorý je chránený právami
duševného vlastníctva (najmä autorské diela, ochranné známky, priemyselné vzory, patenty a úžitkové vzory),
nie je súčasťou zmluvy licencie oprávňujúcej vykonávať práva duševného vlastníctva. Tovar chránený autorským
právom nesmiete ako fyzická osoba užívať inak ako pre osobnú potrebu a ako právnická inak ako pre svoju
vlastnú vnútornú potrebu, najmä nie ste oprávnení tovar rozmnožovať, ďalej predávať, prenajímať alebo inak
sprístupňovať tretím osobám.
3.4. Zľavy a reklamné akcie. Pre zľavové či iné marketingové akcie platí, že pokiaľ nie je stanovené inak, nemožno
jednotlivé poskytované zľavy a iné výhody kombinovať.
3.5. Darčeky a bonusy. Pokiaľ vám boli v rámci zmluvy poskytnuté darčeky či iné bonusy, je existencia darovacia
zmluvy závislá na existencii zmluvy hlavné, a darovacia zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou
zrušenie darovacej zmluvy v prípade zániku zmluvy hlavnej.
3.6. Zľavové kupóny a darčekové poukazy. Zľavové kupóny a darčekové poukazy je možné uplatniť za dohodnutých
podmienok alebo za podmienok uvedených na kupóne alebo poukaze.
- PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Spôsoby platby. Spôsoby platby, ktoré môžete využiť, nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom
internetovom obchode Ako nakupovať. Výber konkrétneho spôsobu platby budete môcť vykonať v procese objednávky.
4.2. Doba pre zaplatenie. Celkovú cenu ste povinní uhradiť pred dodaním tovaru, a to podľa dohodnutého spôsobu.
platby. Pokiaľ má byť celková cena uhradená pred dodaním tovaru, ste povinní ju uhradiť do 7 dní od uzavretia.
zmluvy Ak je celková cena hradená prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb, je celková cena.
uhradená pripísaním peňažnej čiastky na náš účet u poskytovateľa platobných služieb.
- DODACIE PODMIENKY
5.1. Spôsoby dodania. Spôsoby dodania, ktoré môžete využiť, nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom.
internetovom obchode Ako nakupovať. Výber konkrétneho spôsobu dodania budete môcť vykonať v procese objednávky.
5.2. Obmedzenie dodávania tovaru. Tovar dodávame iba v rámci Českej republiky. Pre objednávky na území
Slovenské republiky využite prosím náš internetový obchod na webovej adrese: https://www.emszero.sk/.
5.3. Nadobudnutie vlastníckeho práva. Vlastníkom tovaru, ktorý vám dodáme, sa stanete prevzatím tovaru. Ak ste
podnikateľom, vlastníkom tovaru, ktorý vám dodáme, sa stanete odovzdaním tovaru, nie však skôr, ako úplne
zaplatíte celkovú cenu.
5.4. Doba na dodanie. Doba pre dodanie tovaru sa líši podľa aktuálnej dostupnosti tovaru, pričom aktuálnu dobu dodania
nájdete vždy priamo v prostredí nášho internetového obchodu pri jednotlivých produktoch, prípadne je možné
nás ohľadom dostupnosti a termínu dodania tovaru možné kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom e-mailu či
telefónu. Dojednaná doba pre dodanie tovaru plynie od uzatvorenia zmluvy. Pokiaľ má byť celková cena uhradená
pred dodaním tovaru, beží doba pre dodanie tovaru až od uhradenia celkovej ceny. Tovar bude v tejto dobe dodaný
na miesto určenia. Ak nie ste spotrebiteľom, tj. ste podnikateľom alebo nepodnikateľom, a tovar má byť do
miesta určenia dodané pomocou prepravcu, bude tovar v tejto dobe odovzdaný prepravcovi.
5.5. Prevzatie tovaru. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste v závislosti od spôsobu
dodanie. Pokiaľ má byť tovar dodaný pomocou prepravcu, ste povinný ho prevziať pri dodaní do miesta určenia.
O termíne dodania Vás bude vopred informovať zvolený prepravca. Pokiaľ tovar neprevezmete, vznikne nám
právo od zmluvy odstúpiť, právo na zaplatenie nákladov spojených s dodaním tovaru, pokiaľ neboli uhradené
pred dodaním tovaru, a právo na zaplatenie skladného za dobu uskladnenia tovaru, ktorá končí v okamihu, keď
tovar prevezmete, odstúpite od zmluvy alebo od zmluvy odstúpime my. Skladné činí 10 Sk za každý
začatý deň. Pokiaľ vám tovar budeme potom, čo ho neprevezmete, dodávať opakovane, máme právo na
úhradu nákladov spojených s opakovaným dodávaním.
5.6. Škoda na tovar pri preprave spotrebiteľovi. Ak ste spotrebiteľom, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na
tovar prevzatím tovaru. V prípade, že vám tovar bude dodaný poškodený, ste povinní nás o škode bezodkladne
informovať a to najlepšie:
5.6.1. emailom na emailovej adrese emszero.sk@gmail.com,
V prípade, že poškodenie zásielky zistíte už pri preberaní tovaru, ste povinní o poškodení informovať nielen nás,
ale aj prepravca pri preberaní tovaru. O rozbalenie poškodenej zásielky pred jej prevzatím môžete požiadať
prepravcu av prípade, že zistíte, že tovar bol poškodený, nie ste povinní ho od prepravcu prevziať.
Odporúčame riadne zdokumentovať poškodený vonkajší obal či iné poškodenie tovaru pri prevzatí alebo
bezodkladne potom, aby bolo možné škodu nárokovať po prepravcovi.
5.7. Škoda na tovare pri preprave podnikateľovi a nepodnikateľovi .
a tovar má byť dodaný pomocou prepravcu, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na tovare odovzdaním tovaru prvému
prepravcovi Ak dôjde ku škode na tovare po prechode nebezpečenstva škody, nezodpovedáme za ňu a škoda na tovare nemá vplyv na vašu povinnosť uhradiť celkovú cenu a povinnosť tovaru prevziať.
bude dodané poškodené, ste povinní bezodkladne reklamovať poškodenie tovaru u prepravcu.
5.8. Balenie tovaru. Pokiaľ nebude dohodnuté inak, bude tovar zabalený spôsobom vhodným pre jeho uchovanie
a ochranu.
- PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1. Všeobecne o odstúpení od zmluvy. Odstúpením od uzavretej zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a strany
sú povinné vrátiť si všetko, čo na základe zrušenej zmluvy poskytli. Odstúpením od zmluvy sa ruší aj na nej
závislá zmluva darovacia (darčeky, bonusy). Právo odstúpiť od zmluvy je možné využiť za podmienok, ktoré
sú stanovené v obchodných podmienkach, alebo pokiaľ tak ustanovujú právne predpisy.
6.2. Naše právo odstúpiť od zmluvy. My máme právo odstúpiť od uzavretej zmluvy kedykoľvek odo dňa uzavretia
zmluvy do okamihu, keď od nás prevezmete tovar, a to z dôvodov:
6.2.1. vyčerpanie zásob objednaného tovaru,
6.2.2. neprevzatie tovaru pri jeho dodaní,
6.2.3. zneužitie objednávkového systému nášho internetového obchodu,
6.2.4. uvedenie chybných údajov pri objednávaní tovaru,
6.2.5. objednanie tovaru za cenu výrazne nižšiu ako cenu obvyklú (mimo zľavových akcií), pokiaľ bol tovar za túto
cenu ponúkané v dôsledku omylu či chyby nášho internetového obchodu,
6.2.6. ďalších hodných zvláštneho zreteľa, ak ste podnikateľom alebo nepodnikateľom.
Oznámenie o našom odstúpení od zmluvy vrátane uvedenia dôvodu vám zašleme e-mailovou správou alebo
listom na adresu uvedenú v procese objednávky. Ak bola už z vašej strany uhradená kúpna cena alebo jej
časť, zaplatené peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy.
6.3. Zákonné právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Ak ste spotrebiteľom, máte právo odstúpiť od
uzavretej zmluvy bez udania dôvodu v lehote, ktorá končí uplynutím 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni:
6.3.1. prevzatie tovaru, pokiaľ ide o kúpnu zmluvu,
6.3.2. prevzatie posledného kusu tovaru, pokiaľ ide o zmluvu, ktorej predmetom je dodávka viacerých kusov tovaru, ktoré
sú dodávané samostatne;
6.3.3. prevzatie poslednej položky alebo časti dodávky tovaru, pokiaľ ide o zmluvu, ktorej predmetom je dodávka
tovar pozostávajúci z niekoľkých položiek alebo častí,
6.3.4. prevzatie prvej dodávky tovaru, pokiaľ ide o zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná dodávka tovaru po
dohodnutú dobu,
6.3.5.
6.4. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy.
6.4.1. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa vášho priania alebo prispôsobený vašim osobným potrebám,
6.4.2. o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je
vhodné vrátiť potom, čo ste ho porušili,
6.4.3. o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol
po dodaní nenávratne zmiešané s iným tovarom,
6.4.4. o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za odplatu, iba ak
začalo s vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,
6.4.5. o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od našej vôle
ak ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
6.4.6. o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dojednaná v čase uzavretia zmluvy s tým, že dodanie je
možné uskutočniť až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výchyliek trhu
nezávislých na našej vôli,
6.4.7. o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá má byť vykonaná v mieste vami určenom na vašu výslovnú žiadosť;
to však neplatí pre vykonanie iných než vyžiadaných opráv či dodanie iného tovaru ako náhradných dielov
potrebných na vykonanie opravy alebo údržby,
6.4.8. o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ste
ho porušili,
6.4.9. o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie,
6.4.10. o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ
má byť podľa zmluvy plnené k určitému dátumu alebo v určitom období,
6.4.11. uzatvárané na základe verejnej dražby podľa iného zákona, ktoré môžete byť fyzicky prítomní,
6.4.12. o dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, po tom, čo sa začalo s plnením;
v prípade plnenia za odplatu, ak začalo s vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty
pre odstúpenie od zmluvy, boli ste poučení, že tým právo odstúpiť od zmluvy zaniká, a poskytli sme
vám potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej podobe (napr. e-mailom).
6.5. Odstúpenie spotrebiteľa pre dotknutie nekalou obchodnou praktikou. Ako spotrebiteľ máte ďalej právo
odstúpiť od zmluvy v lehote 90 dní odo dňa uzavretia zmluvy alebo požadovať primerané zníženie ceny
tovar, a to v prípade, že vaše právo bolo dotknuté nekalou obchodnou praktikou v zmysle zákona č. 634/1992
Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov. Toto právo nemáte, ak preukážeme, že je to
vzhľadom na povahu a závažnosť nekalej obchodnej praktiky neprimerané.
6.6. Spôsob odstúpenia od zmluvy. Ak vám ako spotrebiteľovi vzniklo právo na odstúpenie od zmluvy
a chcete od zmluvy odstúpiť, môžete tak urobiť akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným nám –
spoločnosti RationalFans sro , IČ: 073 53 171, so sídlom Za Farou 814/43a, 664 41 Troubsko, napríklad:
6.6.1. listom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na vyššie uvedenú adresu, alebo
6.6.2. prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu emszero.sk@gmail.com
K tomuto úkonu pritom môžete použiť priložený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, nie je to však
vašou povinnosťou.
6.7. Zachovanie lehoty. Ak ste spotrebiteľom, na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy postačí, ak
nám odstúpenie odošlite v posledný deň lehoty určenej na odstúpenie od zmluvy.
6.8. Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy. Ak odstúpite ako spotrebiteľ od zmluvy, ste povinní nám tovar
vrátiť, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k odstúpeniu od zmluvy, najlepšie
6.8.1. odoslaním tovaru na adresu nášho sídla, alebo
6.8.2. osobne na adrese nášho sídla.
Lehota sa považuje za zachovanú, pokiaľ nám tovar odošlete späť pred uplynutím 14 dní.
Tovar nám musíte vrátiť nepoškodené, neznečistené, neopotrebené a nejavíce známky používania, vrátane
všetkého príslušenstva a dokumentácie, pokiaľ možno v pôvodnom obale. Zodpovedáte pritom iba za
zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa
zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Zároveň ste povinní vrátiť nám aj všetky darčeky a bonusy,
ktoré ste dostali na základe alebo v súvislosti so zrušenou zmluvou.
6.9. Náklady spojené s vrátením tovaru pri odstúpení. Ak odstúpite ako spotrebiteľ od zmluvy ponesiete
priame náklady spojené s vrátením tovaru. Pokiaľ tovar pre svoju povahu nemôže byť vrátený obvyklou
poštovou cestou, potom ponesiete priame náklady spojené s vrátením tovaru, ktoré sú odhadované v maximálnej
výške 999 Sk.
6.10. Vrátenie peňazí po odstúpení od zmluvy. Ak ako spotrebiteľ odstúpite od zmluvy, zaplatené
peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, ako nám tovar
vrátite alebo preukážete, že nám bol tovar odoslaný. Zaplatené náklady na dodanie tovaru vám vrátime iba
vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania, ktorý ponúkame, ak ste si ako spotrebiteľ zvolili iný
ako najlacnejší spôsob dodania tovaru. V prípade, že odstúpite od zmluvy iba čiastočne, tj. odstúpenie sa
vzťahuje iba k niektorému z objednaného tovaru, budete mať nárok na vrátenie časti pôvodne uhradených
nákladov na dodanie iba v prípade, ak by náklady na dodanie tovaru, ku ktorému sa odstúpenie od zmluvy
nevzťahuje, boli nižšie ako vami zaplatené náklady na dodanie, pričom v takom prípade vám vrátime čiastku
zodpovedajúci rozdielu medzi celkovými nákladmi na dodanie danej objednávky a nižšou čiastkou predstavujúcou nižšie
náklady na dodanie tovaru, ku ktorému sa odstúpenie od zmluvy nevzťahuje. Pokiaľ dôjde k zníženiu hodnoty
vráteného tovaru v dôsledku nakladania s ním inak, než ako je potrebné na oboznámenie sa s jeho povahou,
vlastnosťami a funkčnosťou, bude vrátená čiastka znížená o sumu, o ktorú sa hodnota tovaru znížila. Peňažné
prostriedky vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás prijali, prípadne iným spôsobom,
na ktorom sa dohodneme, pokiaľ vám tým nevzniknú ďalšie náklady.
- PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
7.1. Reklamačný poriadok. Vaše práva súvisiace s chybným plnením sa riadia naším Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí
neoddeliteľnú súčasť týchto obchodných podmienok a je dostupný v päte na našom internetovom obchode, a ďalej
príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
- SPÄTNÝ ODBER ELEKTROZARIADENIA
8.1 . elektrozariadenia. V súlade so zákonom č. 542/2020 Zb., o výrobkoch s ukončenou životnosťou,
v znení neskorších predpisov, u nás máte možnosť pri nákupe niektorých druhov tovaru (elektrozariadenia vo
zmysle tohto zákona) bezplatne odovzdať v mieste predaja alebo dodávky rovnaké množstvo (kusov)
predávaného elektrozariadenia podobného typu a použitia na spätný odber.
8.2. Vracanie elektrozariadení na iných na to určených miestach. Odpadové elektrozariadenie máte tiež
možnosť vrátiť na iných miestach na to určených v príslušnej obci alebo u iných osôb s povolením pre spätný
odber elektrozariadení. Elektrozariadenie nesmie byť odstraňované spolu so zmiešaným komunálnym odpadom, ale
musí sa odkladať na miestach na to určených. Údaje o miestach spätného odberu odpadových elektrozariadení
nájdete v Registri miest spätného odberu elektrozariadení vedenom Ministerstvom životného prostredia, ktorý
je dostupný na nasledujúcej webovej adrese: https://visoh2.mzp.cz/RegistrMistZO/RegistrMistZOPublic.
- UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
9.1. Definícia. Užívateľským účtom sa rozumie záznam v našej databáze a dáta k nemu priradené; je určený
prihlasovacím menom a heslom, ktoré slúži na autentizáciu. K používateľskému účtu môžu byť priradené
osobné údaje, pričom v prípade, že užívateľský účet reprezentuje právnickú osobu, tieto osobné údaje
identifikujú fyzickú osobu za ňu konajúcu.
9.2. Využitie užívateľského účtu. Niektoré časti služby môžu byť viazané na prístup k používateľskému účtu.
V takom prípade je nevyhnutné vykonať registráciu užívateľského účtu, ktorá je viazaná podmienkami registrácie
uvedenými nižšie.
9.3. Podmienky registrácie užívateľského účtu. Registráciou vyjadrujete svoj súhlas s nasledujúcimi podmienkami:
9.3.1. Registráciu vykonáme na základe vašej požiadavky odoslanej prostredníctvom webového formulára
umiestneného v rámci internetového obchodu, pokiaľ budú uvedené všetky požadované údaje a budete
súhlasiť s týmito podmienkami registrácie.
9.3.2. Jedna e-mailová adresa môže byť použitá iba pri jednom používateľskom účte.
9.3.3. Ste povinní pri registrácii uvádzať správne a pravdivé údaje a tieto údaje po založení užívateľského účtu pri
ich zmene bez zbytočného odkladu aktualizovať.
9.3.4. Vyhradzujeme si možnosť odmietnuť registráciu.
9.3.5. Po zriadení užívateľského účtu vám bude na e-mailovú adresu uvedenú pri zriadení užívateľského účtu
zaslaný aktivačný e-mail, prostredníctvom ktorého budete môcť svoj užívateľský účet aktivovať.
9.4. Strata a obnova hesla. V prípade straty hesla k používateľskému účtu je možné využiť funkciu obnovy hesla.
Odkaz na obnovenie hesla vám bude zaslaný na e-mailovú adresu uvedenú pri zriadení užívateľského účtu.
Následne si budete môcť zvoliť nové heslo k svojmu používateľskému účtu.
9.5. Povinnosť zabezpečenia prístupových údajov. Užívateľský účet slúži okrem iného aj na komunikáciu a konanie
s nami. Je vašou povinnosťou zabezpečiť, aby ste k vášmu užívateľskému účtu mali prístup iba vy, prípadne
osoba vami poverená. Konanie takejto osoby v rámci užívateľského účtu sa považuje za konanie v zastúpení.
9.6. Dostupnosť používateľského účtu. Negarantujeme vám nepretržitú dostupnosť vášho užívateľského účtu;
prístup do užívateľského účtu môže byť dočasne znemožnený najmä v dôsledku vykonávanej údržby
internetového obchodu apod.
9.7. Obmedzenie a zrušenie užívateľského účtu. V prípade porušenia vašich povinností vyplývajúcich z týchto
obchodných podmienok máme právo ukončiť alebo obmedziť voči vám poskytovanie služby, a to napríklad blokáciou
užívateľského účtu, jeho zmazaním, prípadne zamedzením prístupu na webové stránky. Váš užívateľský účet
zrušíme aj v nasledujúcich prípadoch:
9.7.1. vami uvedené údaje v užívateľskom účte sú zjavne nesprávne alebo nepravdivé alebo odporujú právnym
predpisom, alebo
9.7.2. svoj užívateľský účet nevyužívate dlhšie ako 2 roky; O prípadnom zrušení užívateľského účtu z dôvodu podľa
čl. 9.7.2. týchto obchodných podmienok budete informovaní e-mailovou správou zaslanou na e-mailovú
adresu uvedenú v užívateľskom účte s jedno (1) mesačným predstihom; zrušenie užívateľského účtu môžete
zamedziť opätovným prihlásením do svojho užívateľského účtu v lehote podľa predchádzajúcej vety.
9.8. Žiadosť o zrušenie užívateľského účtu. Ste oprávnení kedykoľvek zrušiť svoj užívateľský účet, a to na základe
požiadavky zaslanej nám prostredníctvom našej e-mailovej adresy.
9.9. Informovanie o zrušení užívateľského účtu. O zrušení užívateľského účtu vás budeme informovať e-
mailovou správou na adresu uvedenú v užívateľskom účte. V prípade zrušenia užívateľského účtu vám
nebude umožnené ďalej využívať užívateľský účet a jeho funkcie. Táto skutočnosť vám nebráni v zriadení
nového používateľského účtu, s výnimkou prípadov, keď vám bol užívateľský účet zrušený pre porušovanie
právnych predpisov alebo týchto obchodných podmienok.
- VKLADANIE UŽÍVATEĽSKÉHO OBSAHU NA NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY
10.1. Kontrola vášho obsahu. Vaše aktivity v rámci tejto služby zásadne nepodliehajú prieskumu, schvaľovaniu či
moderáciu z našej strany a nepreverujeme ich súlad s právom. Týmto si vás dovoľujeme upozorniť, že
hodnotenia a recenzie zákazníkov na našom internetovom obchode neoverujeme. Vyhradzujeme si však právo
vykonávať rôzne typy kontroly obsahu, či už pred jeho publikáciou alebo následne, a na základe toho obsah filtrovať
či celý zneprístupniť (napríklad vo forme pozdržania spamových či hanlivých komentárov či zneprístupnenia
rozpoznaného protiprávneho obsahu).
10.2. Ukladanie súborov. V rámci tejto služby vám umožňujeme nahrávať a ukladať súbory na nami prevádzkované
úložisko (ďalej len „nahrávaný obsah“). Beriete na vedomie, že v rámci tejto časti tejto služby vám neposkytujeme
záruku za to, že nahrávaný obsah zostane nezmenený či dostupný. Najmä beriete na vedomie, že
nezodpovedáme za škodu, ktorá by vám mohla vzniknúť v súvislosti so stratou či poškodením nahrávaného
obsahu.
10.3. Práva tretích osôb a zákonné povinnosti v súvislosti s ukladaním súborov.
prostredníctvom tejto našej služby potvrdzujete, že disponujete dostatočným oprávnením na takéto konanie,
najmä teda, že nahrávaný obsah nepodlieha právnej ochrane, prípadne ste autorom alebo vykonávateľom
majetkových práv k nahrávanému obsahu v zodpovedajúcej miere.
dozvieme o tom, že bol prostredníctvom tejto našej služby neoprávnene prenesený či nahraný určitý obsah, máme
právo ho bez upozornenia zmazať či zneprístupniť a povinnosť vzhľadom na tento obsah spolupracovať
s orgánmi vykonávajúcimi zisťovanie prípadnej protiprávnej činnosti, čo môže zahŕňať aj oznamovanie
uchovávaných prevádzkových a lokalizačných údajov o vás.
10.4. Funkcie spojené s vkladaním užívateľských dát na web. V rámci tejto služby poskytujeme tiež:
10.4.1. možnosť pridávať verejné komentáre,
10.4.2. možnosť diskutovať vo fóre.
S ohľadom na vyššie uvedené sa použijú dojednania „kontrola vášho obsahu“, „ukladanie súborov“ a „práva
tretích osôb a zákonné povinnosti v súvislosti s ukladaním súborov“ obdobne, pričom za „nahrávaný
obsah“ sa považuje zodpovedajúca možnosť z predchádzajúceho zoznamu. Protiprávny obsah sa môže v tomto
prípade vyskytnúť napríklad v prípade zdieľania autorskoprávne chránených textov, hanlivých vyjadrení voči
iným osobám alebo neoprávneného ponúkania tovaru či služieb chránených známkovým právom.
10.5. Zakázané rokovania. V súvislosti s používaním webových stránok nášho internetového obchodu nie ste
oprávnení používať softvér, skripty alebo podobné mechanizmy a opatrenia, ktoré by mohli narušiť funkcie
nášho internetového obchodu alebo by mohli neprimerane zaťažovať naše servery a infraštruktúru. Ďalej
nie ste oprávnení akýmkoľvek spôsobom zasahovať do internetového obchodu, meniť či blokovať jeho obsah
a akýmkoľvek spôsobom narúšať fungovanie nášho internetového obchodu. Nesmiete používateľský účet
a možnosti vkladania používateľského obsahu využívať spôsobom, ktorý by neprimerane obmedzoval v užívaní
služieb ďalších užívateľov či inak neprimerane obmedzoval nás či prevádzku nášho internetového obchodu.
nesmiete internetový obchod zaťažovať automatizovanými požiadavkami ani užívať automatizovaný softvér či
iný softvér, ktorý nie je z našej strany podporovaný.
10.6. Obmedzenie zodpovednosti na obsah informácií Vzhľadom na to, že náš internetový obchod umožňuje.
ukladanie alebo zverejňovanie informácií užívateľom, vezmite prosíme na vedomie, že nenesieme v súlade
s ustanovením § 5 zákona č. 480/2004 Zb. o niektorých službách informačnej spoločnosti ao zmene niektorých
zákonov, v znení neskorších predpisov, zodpovednosť za obsah takýchto informácií.
uložených na žiadosť užívateľov odpovedáme iba:
10.6.1. ak sme mohli vzhľadom na predmet svojej činnosti a okolnostiam a povahe prípadu vedieť, že obsah
ukladaných informácií alebo konanie užívateľa sú protiprávne, alebo
10.6.2. ak sme sa preukázateľne dozvedeli o protiprávnej povahe obsahu ukladaných informácií alebo
o protiprávnom konaní užívateľa a bezodkladne sme neurobili všetky kroky, ktoré od nás možno požadovať,
na odstránenie alebo zneprístupnenie takýchto informácií.
10.7. Právo podať podnet. Máte právo kedykoľvek nám zaslať podnet týkajúci sa prevádzkovania nášho internetového
obchodu a informácií a obsahu na ňom uverejnených, a to na našu e-mailovú adresu alebo na adresu nášho
sídla. Takýto podnet vybavíme v primeranej lehote.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2024